Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Ingen tryckkokare

Det är en slow cooker. Ett slags manick som långsamt fixar ens långkok även om man inte är hemma själv. Tjoff i med fläskläggen, grytbitarna eller vad det kan vara och så får det laga sig slälv riktigt långsamt. En sån har jag önskat sedan min bror fick en av sin snälla fru. När den också dök upp i nåt amerikanskt matlagningsprogram kände jag att det där var väl en fiffig sak. Att kunna ha kalops färdig när man kommer från jobbet. Det sägs att köttet ska bli supermört av den långsamma tillagningen och ptjaaa, jag är en prylnörd. Än är inga affärer öppna och jag har i princip slut på till och med lök så än får det vänta lite men sen ska det göras gryta.

7 kommentarer

  1. Mums för gryta🙂

  2. Ska det lagas mycket mat? Grytor är alltid goda. Kram

  3. Oj. Jag skulle aldrig våga lämna en sån igång ensam hemma… Jag lämnar inte ens huset med tvättmaskinen igång sen den gången den slet sig och hoppade runt i badrummet och nästan kastade av torktumlaren. Den hängde bara kvar oppanpå i en skör sladd.🙂

    • Men vi är ju hänvisade till elelement så vi måste ju ha en del igång ändå.

  4. Låter bra,men lämna den ensam hemma och igång? Njet, men det finns timmar jag är hemma och då skulle det passa perfekt!🙂

  5. Man ska alltså ha den här kokande när man inte själv är hemma? Hmm vet inte om jag skulle våga. Mitt förtroende för maskiners tillförlitlighet är rätt begränsat. Men annars låter det som en perfekt idé och gott är det med långkok.

    • Alltså man måste ju inte gå hemifrån. Man kan ju också köra den till söndagmiddag.

Kommentera

