Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag tror det går lite gott

Man ska inte ropa hej och peppar, peppar och allt sånt som ska besvärja att ödet ändrar sig men idag frågade chefen om jag kunde ta ett vik till. Ett som börjar i augusti. Lite mer pendla till storstan blir det men inte på värsta viset. Dessutom skapar jag då kontakter med avdelningen i storstan som egentligen har jobben för mig. Att jag kommer att bli arbetslös igen från den första juli och fram till mitten av augusti får jag väl försöka stå ut med. Jag hade hellre jobbat hela sommaren än att bli utan jobb igen, det är helt klart men att vara utan över semestertiden och veta att man har jobb sen, ptjaaa, i mina öron låter det uthärdligt.

Idag slutade jag en timme tidigt och for hem för att vara med min Humla. Det blev ett mysigt ”häng”. Jag somnade i fåtöljen och hon i soffan. Vovven snarkade under bordet. På det hela taget en trevlig eftermiddag men kanske vare sig så produktiv eller socialt.

Sömnadsprojektet hamnade i papperskorgen igår. Jag tror jag ska ta om det från början idag. En bra sak med små projekt är att man kan slänga när det gått för illa. De små stuvbitarna som gått åt, den förlusten kan man ta. Kanske är det därför jag helst syr till små människor. Kanske är det för att det känns lättare.

6 kommentarer

  1. Men det låter väl ganska så ok ändå. Skönt att veta att något väntar…

  2. Rätt bra flyt med jobb ändå, eller hur? Och du, flocken tar igen sig tillsammanns… Det är väl socialt ♥

  3. Mera än uthärdigt skulle jag vilja säga. Jag menar tajmingen är ju helt perfekt att vara ledig under sommaren. Personligen kan jag bara säga Grattis!

  4. Att vara arbetslös en månad det tycker jag låter alldeles utmärkt. Bara att hoppas att du får det väder som du önskar dig och att du ska kunna njuta av din lediga tid.

  5. Men det låter väl hur bra som helst, att det blir fortsättning!🙂

  6. Kul. Nästan så man får säga Grattis väl?

Kommentera

