Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Halvvägs

Så var vi halvvägs in i denna sista vecka för den här gången på jobbet. Ett litet fint papper har jag fått om att jag börjar igen i mitten/slutet av augusti. Det blir lång ledighet men det brukar ju gå att stå ut med det också.

Idag vaknade jag extra tidigt av att resten av nästäppan slog till så där så att det var helt omöjligt att andas som vanligt och tungan var en svullen torr klump i munnen. Med en halvtimme tillgodo innan klockan ringer känns det rätt meningslöst att försöka somna om.

För övrigt vill jag påpeka att maken nog tänker sig att jag ska med på den där turen runt i Europa jag tycker bara att vi kan ta en bit i taget och storstäderna utan bil.

10 kommentarer

  1. Det finns förstås en risk att lång rundtur med bil blir mer stress än semester. Trafikläget neröver Europas mitt är ingen lek. Jag hör våra tyska gäster gorma över det och berättar hur många timmar de fått sitta i bilkö innan de når fram till färja. Tål att fundera över och planlägga noga.

  2. … men det ääär härligt med bilsemester i Europa och bekvämare än man tror. För åker man på bilsemester väljer man fina vägar och inte de stora Autostraderna … Min nästäppa börjar ger sig så snart borde din med ge tappt …

    Kram!

  3. Med lite tur vaknade du åtminstone till sol;-)
    Bra att du får följa med till kontinenten! Du kan ju ta gps:en och leta fram en campingplats utanför storstaden åsså tar ni bussen in till centrum … ett x-antal gånger;-)

  4. Hoppas nästäppan släpper. Kul resa och att göra storstäderna utan bil låter vettigt. Kram

  5. Så länge man har en hyfsat liten bil och gränderna inte är alltför trånga så är det ganska ok med bil i storstäder🙂

    Selma har namnsdag idag – Grattis!

  6. Miss Upsey Daisy

    Låter underbart att resa runt om du frågar mig. Frågar du inte mig delar jag ändå med mig av min åsikt😉

  7. Storstäderna utan bil är nog ett bra val!

  8. Städer skall upplevas till fots.

  9. Jag älskar att bila i europa. Det finns så mycket mysigt att se. Man ska inte välja autobahn utan glida runt på småvägarna.

  10. Då var det semester…ha det underbart…det ska jag🙂

Kommentera

