Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Dagens ”att göra-lista”

Jag ska en tur på arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetssökande. På ett sätt känns det knäppt eftersom jag ju har jobb snart igen men det ska ju göras så att där inte blir några konstiga glapp som kan ställa till den sen om allt skulle gå åt pipsvängen senare.

Så ska jag försöka få tag på en symaskinsreparatör eftersom jag verkar ha kört slut på kniven i overlockmaskinen. Här i stan verkar ingen sån finnas utan det blir till att leta sig till nån grannstad. Helst vill jag slippa den största av dem. Dels är det längst och så gillar jag inte riktigt att parkera i städer där jag bara hittar sådär. Kanske därför jag helst ser en biltur i Europa utan storstäder och storstäderna med tågtransport dit och kollektivtrafik och fötter där.

Funderar man på allt som måste göras inser man att det kan bli en ganska lat dag.

6 kommentarer

  1. Jo..man måste ju göra på ett visst sätt när man är utan jobb…även om det bara är för en kort period…A-kassan kan vara kinkiga…! ”Korrigering” DE ÄR KINKIGA…ALLTID😦

  2. Det är säkrast att hålla sig noga till dagar och regler i de här sammanhangen. Ett glapp kan tydligen vara förödande och man får börja om igen från start.

  3. Af = helt rätt! Resten vet jag inte vad du pratar om – ja alltså det om symaskinen.
    Du kan ju alltid utgå ifrån att det finns infartsparkeringar nära storstäderna i Europa, faktiskt avsevärt mera ”inne” än här hemma!

  4. Ja, de har sina regler….

  5. Min symaskin är verkligen inte slutkörd. Men jag kanske måste gå ner i garaget och kolla så den inte har rostat ihop?😉

  6. Oförhappandes fick jag ett sömnadsprojekt att utföra. Ska sys skydd till förstukvisten som man kan dra för när det börjar regna så inte allt på min bänk blir blött. Gruvar mig så jag försöker hitta på andra saker som är viktigare. som att grilla och skriva blogg. Tänk vad man kan komma undan när man vill hi hi

Kommentera

