Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Men dra upp byxorna!

Dagens övningar. Hos arbetsförmedlingen gick allt väl men ack så gammal jag känner mig. Jag vill inte se på statstjänstemannens kalsonger. En yngling som gled runt för att lotsa folkmassorna rätt i byråkratin hade byxorna så där käckt nedhasade. När statstjänstemannen i fråga ägnade lika mycket tid åt att ömsom trycka ner brallorna lite till genom att stoppa händerna i bakfickorna och ömsom åt att rädda dem från att lämna till och med kalsongens nederkant, då någonstans känner jag att nu får väl det där modet snart gå över. Dra upp byxorna! I alla fall om du är statstjänsteman och i tjänst!

Så for jag de fyra milen till grannstaden för att lämna symaskinen på service. Först ringde jag för att kolla att det skulle gå för sig sen tog jag åbäket i bilen och for. Väl där berättar samme man som på telefon sagt att det gick bra att lämna den att det däremot kunde bli ett problem att få tillbaka den. Servicemannen hade semester juli ut. Jamen suck och dubbelsuck! Eftersom den går att använda om än lite i behov av omsorger vill jag väl inte vara utan den i en månad. Då lämnar jag den hellre i slutet av månaden och hinner leka under tiden. Det borde väl karlsloken kunnat begripa och sagt att det var minst en månad innan någon får tillbaka någon maskin.

8 kommentarer

  1. Gun

    De är nog lite efter på AF, jag läste nyligen att det är ute med nedhasade brallor.

  2. irrhönan

    Vilken hopplös symaskinsman!! Dålig service!

  3. Själv har jag ingen riktig koll på om nerhasade byxor är inne eller ute. Men fult är det i alla fall.

  4. Dessa nedhasade byxor är endast snygga på mörkhyade killar som konstigt nog brukar har större häckar. Annars är dom vidriga!
    Åtta mil i onödan grrrrrrr

    • Jepp, och en solig och skön eftermiddag som jag kunnat tillbringa i en solstol med en bok eller vid symaskinen.

  5. Mia

    Juli månad verkar Sverige vara semesterstängt fortfarande. I vissa fall i alla fall…

    • Det är helt ok för mig att han har semester. Det jag vänder mig mot är att gubben inget sa när jag ringde.

  6. Jag har inga byxor, min mamma är polis. KORV!

Kommentera

