Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Det känns som om jag borde

Men jag är för slö för att blogga. Det känns som om jag borde skriva nåt om Åland, nåt om äventyren med passet, tygaffärer, bandkantare och annat borde jag kanske skriva nåt om. Jag borde också skriva klart mitt sura inlägg om det märkliga i att de som försöker göra NÅGONTING liksom blir mer ansvariga för ALLTING. Försöker t ex Loreen att träffa människorättsaktivister i Vitryssland är hon på nåt märkligt sätt mer skyldig när hon sjunger där deras president är. Det är på nåt konstigt vis så med så mycket. Ibland när jag stått med en Röda Kors-bössa för att samla in pengar till kvinnor som drabbats av krig kommer det fram människor som tycker att jag borde göra nåt annat. Samla pengar för de hemlösa djuren eller nåt annat i och för sig behjärtansvärt. Gör jag ingenting utan går på stan som vanligt är det ingen som klagar på att jag inte är tillräckligt engagerad. Märkligt!

Allt sånt borde jag säkert skriva men jag har fått fason på en bandkantare och solen skiner så det får vara med det. Jag återkommer vad det lider.

16 kommentarer

  1. Å vad är en bandkantare;-)
    Åland tycker jag nog låter som ett utmärkt blogginlägg.
    Världsfunderingar har jag slutat med för länge sedan. Man blir liksom bara deppig tycker jag.

  2. Jag tycker du ska fortsätta med den här typen av funderingar, jag tycker det var en helt UNDERBAR semesterögonöppnare för mig.🙂

  3. De är inte sol alla dagar!!! Mycket ska man spara till en regnig dag😀

  4. Gun

    Du fick väldigt mycket sagt för att inte orka blogga.🙂

  5. Var sak har sin tid men visst låter det spännande. Men en hel del framkom ju ändå😉

  6. Testar igen! Mitt kommenterande fungerar inte eller rättare sagt, kommentarena hamnar i skräpposten😦

  7. Znogge

    Tester igen och ser nu med en annan e-post. Plocka gärna bort någon av kommentarerna.

  8. Ja du det är inte lätt att vara andra till laggs om man inte bara går på stan då….

  9. Det är så mycket man borde men när solen äntligen skiner en dag får man lov att prioritera det. Nog kommer det trista regndagar då vi kan blogga av hjärtans lust. Så ut i solen och hämta kraft och mod till sämre tider.

  10. Prioriteringarna blir annorlunda på sommaren! Jag bloggar vildsint men slarvar med att läsa andras bloggar.

  11. Att ställa upp för sina medmänniskor borde inte bli ifrågasatt…vad är det för människor?
    Men jag tror att det där med Röda korsets arvoden till sina anställda på högre nivå är som spökar lite…synd.

    Jo…sommaren kom här i förrgår…försvann igår igen, den hade väl glömt slå av kaffebryggaren, va vet jag…men nu är den tillbaka :)))

  12. Testar och ser om jag kan kommentera hos dig i dag. Önskar en fin fredag samtidigt.

  13. Hoppas du får en fin fredag!

  14. pasokvist

    Blogglusten är definitivt liten så här på sommaren. Så är det i alla fall hos mig.

  15. Så klokt så klokt. Det är märkligt det där att mänskan har så jäkla lätt att gnälla på andra för att de gör fel, men att berätta hur de ska göra för att göra rätt, nä se de kan di inte!!

    Välkomna hem!

  16. TT

    På sommaren kan man koppla bort hjärnans alla skrymslen lite tycker jag även om jag håller med i dina tankar. Hoppas ni haft det bra!

Kommentera

