Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Gott hundsamvete

Vovven har verkat deppig. En kort mysig period hade han hela sin flock samlad. Momma, moffa, hussen och matten. Sen for vi på semester, så for hussen hem för att jobba, momma och moffa kom hem, matten for hem till sig och nu har moffa åkt till svärfar. Hunden har legat och varit dyster som bara den.

Så här från morgonen har vi varit en och en halv timme i skogen. Lite lydnad, lite naturagility, lite tillfälle att tokrusa, lite loda lös. Nu sover han igen på hallmattan men på ett mycket nöjdare vis.

9 kommentarer

  1. Nöjd hund är nöjd matte! Visst tycker de om när flocken är samlad och deppar lite när någon åker…

  2. Han verkar vara den enda känsliga rottisen som jag känner i Sverige… men så känner jag inte så många heller;-)

    • Han är både känslig och uttrycksfull. Det tror jag är rätt vanligt att de är. De hindrar inte att de är kraftfulla och respektingivande också. För mig är han mest min lilla flockberoende kelgris.

  3. då känns det bättre för en själv också nu när vovven mår bra🙂
    kramar

  4. Stackars lilla deppiga vovven, det är inte lätt när flocken splittras!

  5. Visst kan hundar deppa för att flocken splittras, men tur att man kan bota sånt med lite aktiviteter=D

  6. Låter helt bekant…

  7. Det är ju bara helt underbart….. Jag kan nästan ana den nöjda sucken när han sen kom till ro efter den härliga skogsaktiveringen 🙂

  8. Jo men hundar är verkligen sociala. När vi inte varit hemma på ett tag så matstrejkar taxen Oskar! Och deppar synbart.

Kommentera

