Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Runke-per, vovven och jag

20120801-095904.jpg

Om man råkat ställa in så att det blir automatisk paus när man stannar på ovan nämnda motions-app kan man som bonusinformation se var gräset är godast, det är skönast att kissa, var informationen från de hundsliga kollegorna och de vilda djuren står som spön i backen. Själv inser jag att promenaden går i ett för mig jämnare tempo om jag kliver upp så tidigt att vi är ensamma och större del av promenaden kan företas utan koppel. Han sticker inte, han jagar inte och han kommer på inkallning men kommer där en joggare, bil eller cyklist lite snabbt så visst har jag all förståelse för att de helst ser att vi har kopplet på. Han är den sorten som hundrädda är mest rädda för, jag vet ju det Klockan sex i morgon bitti?!?

3 kommentarer

  1. Ja, han är gör det även om han är from som ett lamm! Oavsett tid😉

    • Jo, men av erfarenhet vet jag att skogarna är rätt folktomma vid sexblecket.

  2. Hundar förstår sällan det här med att vara ute och gå bara för motion…det finns ju så mkt att lukta på.🙂

Kommentera

