Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Ganska dammsuget var det allt

Kanske inte som om maken snott runt. Han satte våldsam skräck i mina barn när han dammsög hos oss för första gången. Han dammsög den lilla fyran i timmar. Han tog lister och bakom element. Det var i och för sig när han var mer nykär och kom och friade på helgerna men i alla fall. Så dammsuget blir det inte av roboten men det blir bättre än utan och bara det att den går själv medan man kan göra nåt annat, typ jobba, är ju helt toppen. Inte tror jag att man helt kommer undan från lite hårdare tag ibland men att inte ha hallmattan full med katthår och grus är skönt bara det.

Inte vet jag om jag blev så mycket klokare på vare sig det nya jobbet innebär eller hur länge det varar men det börjar på måndag. Så långt gott nog. Snälla verkade de också. Det kan nog bli bra. Jag ska ägna veckan åt förberedelser. I morgon ska jag klippa håret. Så ska jag kolla tåg- och busstider för att se hur det stämmer. Jag känner att jag borde få en ny handväska också när jag nu har nytt jobb men maken ser så konstig ut när jag kommer hem med sådana. Argumentet ”men de 37 du redan har i klädkammaren då” är lite svårdiskuterat tycker jag. Vi har det inte lätt vi prylnördar, ingen förståelse annat än hos andra galningar.

6 kommentarer

  1. Om roboten klarar katthår lär den ju klara våra hårstrån också, bra!
    Prylnörd är jag också, men jag anser inte att handväskor tillhör kategorin prylar;-)

    • Näe, kanske inte renodlade prylar jag är lite tokig i handväskor också.

  2. Klart du behöver en ny handväska,,de är du värd =))

  3. Naturligtvis måste du ha en ny handväska!

  4. Nytt jobb, ny handväska- en grundlag tillika mänsklig rättighet.

  5. ullebengtsson

    Nu handväska+klippning=nystart. Glasklart. Sitter i sen väskan var en skolväska, tror jag.

Kommentera

