Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag tror han heter Robban

Det är han som dammsuger köket och hallen medan jag bloggar. Igår när maken kom hem på lunch, vanan att cykla hem till hunden sitter djupt, stod stackars Robban under en fåtölj i vardagsrummet. Helt uppgiven stod han där och kom inte loss. Idag har jag satt ut fyrar och insett att vardagsrummet med lurviga mattan och de kluriga fåtöljerna får tas som vanligt.

Jag har kört den nu ett antal gånger. Både innan vovven flyttade in och efteråt. Det är helt enkelt så att han slarvar lite. Ändå känns det som att mer följer med än som blir kvar. Katten som hårar helt makalöst mycket nu lämnar t ex alltid päls på hallmattan, det tar den. Katten är av fluffig sort och håren är silkesmjuka. Han tar också med sig diverse naturprodukter in. Kvistar, frön, grus allt bärs hem i pälsen och lämnas på hallmattan mest och på favoritliggplatserna. Jag antar att en dyrare modell av självgående dammsugare tar undan bättre och jag vet inte om jag rent skulle rekommendera den vi har. Hos oss kanske det medför att dammsugaren ändå får köras en gång i veckan ordentligt men hellre det än varje dag alternativt alltid ha det hemskt i hallen. Där är annars pinsamt hemskt.

Nog om städning, så kul är det inte ens om Robban gör det. Tycker ni ändå det kan jag kanske lägga in ett avsnitt om fönsterputs och dammtorkning vad det lider annars hoppar vi det.

8 kommentarer

  1. Fast nog skulle jag vilja ha en Robban idag…..

  2. Åh! Både hund och katt – då förstår jag att du slog till! Jag var nära en gång, kolla klippet i det här inlägget, jag tycker det är underbart🙂

  3. Fastnar den ibland?

    • Ja, under fåtöljen kör den fast. Jag vet inte riktigt hur nöjd jag skulle varit om jag köpt den till nypris.

  4. Nu hittar jag din beskrivning av denna kille:)

  5. Humlan

    Lilla tant, det var då den dyraste på marknaden och med hörn viftsmojänger.

    • Jag tror att han blivit mer förvirrad av att bo i sin låda i garaget. Han somnar liksom lite varsom helst. Kanske har han känt sig mobbad. Kanske är hans kattslig höghets hår mer än nån klarar. Han fixar det han fixar och kanske kan en sån där från ”Electrolyx” fixa mer men än slänger vi inte dammsugaren.

Kommentera

