Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Hur det gick med knödelmixen?

Jo, tack. Man har ju en viss livserfarenhet att falla tillbaka på. På framsidan stod det av någon anledning på engelska att man skulle tillsätta bara vatten och det 3,6 dl så jag gjorde det. Sen gissade jag att det skulle röras ihop till en deg och kokas i vatten så det gjorde jag. I fin stil på alla språken på påsen återkom 15-20 så jag tänkte att det nog var antalet minuter härligheten skulle koka. Minsann, så var det. Blev det gott? Att det blev. Tillsammans med en sån där tjeckisk stek med rotsaker, lite citron och grädde i såsen var det en lysande middag.

Dessutom fick den där Crock poten jobba medan jag sydde kallingar. Pottan lagar mat och Robban dammsuger. Maskinerna är vår vänner. Det hade den store poeten rätt i.

7 kommentarer

  1. har nog aldrig hört talas om knödelmix förut
    kramar

  2. Miss Upsey Daisy

    Ofta är maskinerna våra vänner. Inte alltid telefonen .. inte alltid datorn.

  3. Knödel har aldrig blivit tillagat här hemma, man får kanske testa en dag…

    Sv: Hahahahaha! Underbar kommentar!🙂

  4. Visst är det kul med maskinella drängar som gör jobbet åt en! Kul att du lyckades med dina knödlar!

  5. Knödel, är de dumplings på engelska?

    • Jepp!

      • Då provade jag de i Prag….. Inte i min smak😀

Kommentera

