Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jorå, jag bakar kakor

Och så är jag arg och irriterad. Bland de saker som irriterar mig värst här i världen är nog när människor lånar saker utan att jag blir tillfrågad, eller när nån annan lånar ut mina saker utan att jag blir tillfrågad eller för den delen när utlånade saker inte kommer tillbaka utan anmaning eller är i ett annat skick vid återlämnandet.

Annars har det varit en mysig helg med brorsbarnen och deras föräldrar. Enda problemet med det är väl att barn är så energiska och det är inte tanter. Tanter blir lite trötta de efter hålligång.

9 kommentarer

  1. Finns inget värre!V Sådant gör mig tokig.

  2. Visst är de irriterande att man inte kan hålla samma tempo som förr i tiden😀

  3. Fattar inte. Vilka tanter menar du?

  4. Instämmer både i irritationsbeskrivningen och orken😀 *KRAM*

  5. Jag förstår att du är irriterad. Det BLIR man när man bakar. Irriterad och sur. Därför bakar jag inte🙂

  6. Det värsta är ändå när man lånar ut pengar och tvingas BE om de. Brr.

  7. Åh vad jag ogillar sånt! Ja, det med utlånade grejer då… barn går väl an, en stund. Jag fattar inte varför man alltid måste ligga på som fan för att få tillbaka sina grejer. Visst, det är ”bara” en film eller en bok… men jag har ju köpt den av en anledning.

  8. Jag blir galen på sånt! Sakerna ska ligga där sakerna ska ligga. Punkt. I många år lånade jag inte ut böcker, blev trött på att tjata eller få hem dem söndervikta.

  9. Det är ett av livets mysterier att barn som inte behöver jobba har så mycket energi och vi gamlingar som skulle behöva ha den energin inte alls har den. Konstigt!

Kommentera

