Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Vet ni va?

Jag tror jag ska ägna mig åt att kolla katalog i kväll. Tygkatalog. Ibland undrar jag vad som tagit åt den här bloggen. Ingen politik. Inga små elakheter. Bara en himla massa husligheter och så tröttgnäll. Man blir fundersam.

Lite funderande har jag i och för sig ägnat mig åt om den våldtäktsdom som diskuterats på twitter och bloggar. Jag tänker lite så här jag, tänk vad mycket det kan vara som man inte får veta i ett kort referat. Så svårt det blir att säga vad som är rätt och fel om man vill veta mer än 140 tecken om ett rättsfall för att kunna avgöra. Är det åldern som gör en till en sån velkeps eller är det det att man vet att man vet så lite. Därmed vill jag inte påstå att jag är för våldtäkter av vare sig det ena eller andra slaget.

1 kommentar

  1. Abolut charmigt när bloggar är oförutsägbara och onischade! Det ska inte vara samma innehåll hela tiden – tycker jag! Så för min del får du gärna rumstrera om i hushållet periodvis och blogga om det. Det är inte fel med lite dagbok blandat med samhällsgnäll över tid.😉

Kommentera

