Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Tirriterad

Och det blir bara mer och mer. Jag blir tirriterad på så mycket så det liknar ingenting. Men nu ska jag försöka packa. Kläder för ett kalas som delvis ska hända utomhus i staden vid fjällets fot. Finklänning och skoteroverall. Lättdansade skoterkängor, palestinasjal och stora beautyboxen. Sänglinne för vandrarhemsboende, handdukar till det. Nämen ni förstår, temat är lite 70-tal, det kan blåsa snålt från Storsjön men fin vill man ju vara ändå. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det i slutändan men tänker att när Humlan går igång med sina borstar får hon väl måla om mig till nån som klär i fleecetröja eller nåt.

Glitter och glamour

Som ni ser kan hon fixa till det lite kul för sin gamla tant.

I natt drömde jag mardrömmar om okryddad mat som gömde sig i ett så kompakt mörker att vare sig jag eller festgästerna hittade den. Undrar om det är mitt kontrollbehov som göra att jag blir sån så här på avstånd. Förnuftet vet att det fixar sig med allt och att alla varit på fest förr och vet hur man har kul så de fixar det den här gången också.

5 kommentarer

  1. Låter som en trevlig tillställning. Lite glitter skadar absolut inte!

  2. Morn. Det låter som ni ska har typ Träskodans.=) Kram

  3. Härligt!

    Känner jag igen sminkningen…?

  4. Snyggt!

  5. Wow! Snyggos där!

Kommentera

