Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

På tåget igen

Idag har jag ägnat timmar åt att rådda i ordning sånt som inte var i ordning. Jag har dragit ut papper, tuggat papper, registrerat papper och kommer att drömma om mappar och papper inatt. Jag tänker på den klokskap som en gång delgavs oss på gammeljobbet från en Stockholms kollega. ” Om vi gör som vi ska kan det inte bli fel.” Ett antal människor verkar som de aldrig jobbat med honom och har då gjort lite hipp som happ. Det tar tid att rätta till hipp som happ. Längre tid än att göra allt från början faktiskt.

3 kommentarer

  1. Jag önskar jag hade jobbat med honom. Vi har en hög papper som kallas ”den allmänna röran” på avdelningen. Måste åtgärdas snarast.

  2. Alltid bra att göra rätt från början…men ibland blir det ju fel ändå….!
    Alla dessa papper…..jag har för mig att man påbörjade nåt för en massa år sedan om ett papperslöst samhälle…..den visionen har ju havererat för längesen…men så kan de va ju.

    Ha så fint .)

  3. Maria

    Jag älskar när jag får möjlighet att rätta till. Det är så tillfredsställande🙂

Kommentera

