Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag vet att jag är tråkig

Jag kliver upp klockan fem och tar tåget. Jag jobbar mina timmar. Så tar jag tåget hem igen. Äter lite mat och sen är det kväll. Vad blir det för blogginlägg av sånt.

Lite skulle jag kunna skriva om det vansinniga med kontorslandskap. Det måste väl vara ett djävulens påfund. I samma rum som jag sitter en grupp å fyra som i jobbet helt enkelt behöver prata med varandra nästan hela tiden. Jag vet inte riktigt hur jag ska orka. Jag har så oerhört svårt att inte lyssna när saker låter. Jag hör liksom allt rakt in. Man blir trött. Igår satte jag några lökar. Idag kanske jag ska sätta några till. Lyckas vi dammsuga också är det bra. Lite så är livet. Hur kul är det för en blogg?

14 kommentarer

  1. Jag skulle aldrig klara av att jobba så.. skulle behöva öronproppar.

  2. Ingen risk att man får gå in i sin egna lilla värld.

  3. Beror säker på arbetsuppgifterna och på dem som har dem. Vissa människor hittar pratbehov hela tiden, även då inte arbetsuppgifterna kräver det.

  4. Maria

    Det är ju vardagen som jag gillar att läsa om. Den helt vanliga vardagen.

  5. Säger litet som Maria här ovan, människors vardag är det man vill ta del av. Sen att min blogg lider av tvinsjukan den också, det är en annan sak.

    Du kan inte jobba hemifrån ibland?

  6. Kul och kul. Det är din vardag och den läser jag gärna om. För trots allt så är livet till största del fyllt av ganska så mycket rutiner…

  7. Känner precis så nu åxå, man får väl fläska på med en massa gamla bilder😀

  8. Så är det väl för oss allihop….
    Att kunna låta bli att lyssna, är svårt, jag har lika svårt ör att ”lägga mig i” också, vilket skulle va döden för ett kontorslandskap för mig🙂
    Kram på dig😉

  9. Jo..man kan ju inte låta bli att ”lyssna in sig” när folk omkring glappar högt och ljudligt.
    Har själv som knep att ha i-poden på när jag inte orkar lyssna, men det kanske fungerar lite dåligt i ett kontorslandskap…kan tänka mig det.

    Man fyller ju bloggen med lite av varje, fast ibland känns det lite svårt att komma på nåt…så är det ju.

    Ha en fin Söndag.

  10. Helena

    Hade du inte införskaffat nya hörlurar just för att stänga ute andras pladder?! 🙂

    • Jo, men på kjobbet behöver jag ju höra ibland.

    • Det är väl detta som är ett liv?

  11. Jamenvisst….visst blir man ibland otroligt trött på att behöva höra

  12. Så ska bloggar se ut! De ska vara fulla av jobbresor så trivialitet och tristess, av dagens disk och gårdagens tvätt. Och sånt! Jag gillar din blogg!

    Kontorslandskap är svårt, skulle inte kunna tänka mig att jobba i ett sånt. Ett klassrum fullt med elever skulle kunna ses som ett kontorslandskap men då är det ju jag som bestämmer ljudnivån. Då funkar det!

Kommentera

