Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Ho, ho, kvack, kvack

Det här med måndagar och tågresor. I morse när den en aning snipiga tågvärdinnan ville påpeka att jag hade kortet åt fel håll i fodralet och dessutom vikt kvittot på fel ställe kände jag att den här veckan börjar bra. Så kom jag till jobbet. Till jobbet kom jag men inte in. På grund av ett missförstånd och det lilla trista faktum att min chef flyttat på min födelsedag i två månader hade gjort att mitt passerkort inte funkade.

Sen har dagen gått i ett töcken av krångel. Pappertrassel i skrivaren, folk som skickar frågor till ärendehanteringssystemet om just det ärende jag just för tillfället höll på med men måste avbryta eftersom jag måste kolla i ärendehanteringssystemet, börja om från början för att ny information kommer tre minuter försent och sånt tjafs.

På tåget hem finns ingen tyst kupé. En dam hojtar kvack, kvack och ho,ho till någon på telefon så att det går igenom vilken musik, i vilka lurar som helst. Hemma står maken utlåst och väntar på bron (trappan då för sörlänningar).

Förutom det har jag mest nynnat på Hoola Bandoola mest hela dagen. Jag tänker nämligen så här, det där med att ändra på föräldraförsäkringen för att det är svårt för utrikesfödda kvinnor att få jobb, kan det vara som det helt enkelt är en för hög arbetslöshet?!? Jag spelar Andersson & Co och tänker, ”ta dem tillsammans, då blir de en grupp, då får man söka svaren nånstans mycket längre upp”. Lite så tänker jag.

8 kommentarer

  1. Förutom Hoola Bandoola verkar du haft en sabla trist dag. Men…. i morgon blir det nog bättre ska du se🙂
    KRAM
    Gökboet

  2. Den lärde vi oss att sjunga i kör på musiklektionen. Jag kan texten utantill jag med.

  3. Har du haft en ”sån” dag. Börjar det så verkar det som att det är svårt att få stopp på eländet. Kram

  4. Helena

    Ska´re va så ska´re va ordentligt.😀

  5. Har man synpunkter på hur folk viker kvittot har man nog för lite att göra…

  6. Ska inte klaga på min måndag… trots spöregn….

  7. När dagarna börjar så där skulle man bara lägga sig och dra täcket över huvudet men ack ja Du jobbar ju och gör inte som du vill. Annat är det med mig som kan göra som jag vill äntligen. Såna dagar som börjar skit lägger jag mig i soffan och drar på en Åsa nissefilm och då blir allt bra

  8. Fördelen med måndagar är att de oftast inte kommer två i rad.

Kommentera

