Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Konstigt men nog bra

Jag har bara ett vikariat. Märkligt nog verkar det gått ett skumt rykte om tanten som nån sorts fixarfrasse. Inte av den där otrevliga sorten som i Bamse utan mer som i jag har en konstig arbetsuppgift som jag inte vet hur jag ska lösa. Och plötsligt ligger den på mitt bord. Jag tycker det är rätt kul. Jag är lite lättsmickrad.

I morgon ska jag försöka detektiva fram information som inte finns.

Idag har jag detektivat fram information som visserligen finns men på miljarders olika ställen känns det som. Så har jag ju det där vanliga, själva jobbet också.

6 kommentarer

  1. Men har inte vikariatskollegorna rätt då. Du fixar väl och trixar och klurar ut det mesta. Duktiga medarbetare ser sådant på en kollega, om de är smarta alltså.

  2. Det blir nog fast jobb för dig sedan då.🙂

  3. Hmm. Låter som att du platsar rätt bra där du är.

  4. Som gjort för dig då!

  5. Är de du och Leif GW😀

  6. Absolut rätt plats för dig då som gillar att lösa klurigheter!
    Ha en trevlig helg nu med mer rödtjut och köksgolvdans med gubben (eller moppen!)

Kommentera

