Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Det är fredag

Jag konstaterar att jag egentligen är rätt nöjd med den vecka som gått. På måndag ska jag inleda en process för att rationalisera bort delar av mitt jobb. Lite kluvet kanske med tanke på att jag inte är så fast anställd men … Jag hoppas att mina inhopp med annat gör att det löser sig. Om framtiden är det svårt att sia men det är trots allt skönt att ha jobbat bort alla veckans ärenden och så få göra helg.

Vad det lider kommer nog maken hem också och hjälper mig med helggörandet. Lite mat, lite rödtjut och kanske lite köksgolvsdans.

9 kommentarer

  1. Finns ju inga fasta jobb idag…tills vidare sågs ju förr som fast jobb, men idag är det tack och adjö rätt var det är bara.

    Tillönskar dig iallafall en trevlig helg…ha de bäst.

  2. Inte helt fel med lite rödtjut till helgen efter en arbetsvecka! Ha det så gott!

  3. irrhönan

    Ibland ska man använda sina talanger på oväntade vis – och så kommer det ibland nånting gott ur det. Det hoppas jag händer för dig.
    Ha en skön helg!!

  4. Egentligen är fast jobb överskattat tycker jag, som är ganska ombytlig av mig. Men skönt med helg är det oavsett.:)

    • Fast och fast men semester vill jag i alla fall kunna planera.

  5. Kikar in och läser ikapp lite😉

    Ha en trevlig helg!! Kramar

  6. Köksgolvsdans tycker jag låter väldigt mysigt. Ibland kan man sakna en man när man hör sånt. Å andra sidan finns det inte så många som gillar att dansa åtminstone känner jag inte många.

  7. heerta

    Har bara dansat hemma på köksgolvet och det var då mannen och jag skulle öva på brudvalsen. Lite komplicerat var det men om detta kanske jag skall blogga nån gång istället:)

    • Det händer lite ibland att vi blir lite romantiska och tar oss en svängom i matrummet åt hallen till maken och jag.

Kommentera

