Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jobbat mig andfådd

De måste haft en fantastisk arbetsro igår när jag inte var på plats på jobbet. Jäklaranåda vad mycket jox jag hade att göra när jag kom idag. Inte hade jag så många minuter tillgodo till tåget heller.

Dagens lite festliga höjdpunkt som man kan fundera över är damen från ett annat våningsplan som undrade bekymrat hur man får ut tevatten ur kaffemaskinen i fikarummet. Av någon outgrundlig anledning verkar människor se mig som nån typ av support där jag drar fram. Tant, fet tant, femtio år fyllda med ordentligt grått hår, vad får folk att tro att jag är tekniskt sinnad? Jag begriper det inte men många frågor kan det bli om knepiga saker. Jag var inte omöjlig den här gången heller. Jag visade henne knappen där det står ”hetvatten”. Inte för att jag dricker te själv men jag tänkte att det nog var den och så var det.

7 kommentarer

  1. Det måste vara en aura av tekniskt kunnande som omger dig

  2. Du utstrålar förmodligen förtroende och kompetens!

  3. Det är lika här. Undrar de över ngt så kommer de till undertecknad. Det tekniska är min avdelning. kram

  4. Tekniskt intresse lyser oftast. Sådant folk utkristalliserar sig. Sen finns det ju också förståss dem som inte har teknisk intresse men som tvingas lära sig just för att folk behöver dem dock inbillar jag mig att du inte är av den sorten.

  5. JAg är inte säker men jag tror att du hittade rätt knapp😀 Mig vänder sig folk till när det gäller datorer!!!!!! Hur kan nu detta vara möjligt?

  6. irrhönan

    Varför sätta ditt ljus under en skäppa – du osar ju tekniskt kunnande. Om inte annat kan du skryta med dina läskunskaper…😉

  7. Det hade kanske även jag klarat av😉
    Men det är nog så att du har en aura av trygghet omkring dig

Kommentera

