Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Förlängt

Chefen har idag både uttryckt att hon tycker att jag är bra på att hålla undan ärenden. Det som förr var högvis är numer sällan mer på kö än över dagen. Hon uttryckte också uppskattning över mitt självpåtagna varumärkesbyggande i det lilla. Det var på morgonmötet. På lunchen frågade hon om jag kunde tänka mig att vara kvar december ut.

En stor omorganisation är i faggorna och det har jag en viss förståelse för att man inte först placerar nyaste vikarien. Fast det vet man ju att ju längre man blir kvar dess lättare är det att hålla sig kvar. Dessutom slipper jag hamna i fas 3. Den fasan att någon skulle få betalt för att ta hand om mig på dagarna har gett mig en och annan sömnlös natt.

7 kommentarer

  1. Grattis och vad kul! Har ju förståss ringa aning om vad du gör men du verkar hålla igång och göra dej nödvändig och det är ju kul.

    • Som vanligt är jag ju lite kryptisk. Inte för att det är hemligt som så utan mer som du. Även om man inte skriver nåt sekretessbelagt eller så vill man inte att folk ska känna igen sig.

  2. Vad roligt, grattis till det, hoppas du blir kvar längre än så.

  3. Vad roligt! Grattis!!!

    Hoppas att dom har möjligheter att hålla kvar dom bästa.

    Kram!

  4. irrhönan

    Jätteroligt – grattis!!

  5. GRATTIS!!!!! Nä Fas 3 är en mardröm….

  6. Britt-Marie

    Grattis till dig och grattis till din chef som gör ett gott val!!! Förstår att risken att hamna i ”Fasan” har skapat sömnlösa nätter för många.

Kommentera

