Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Alldeles snart

Alldeles snart ska jag väcka maken. Igår kväll la jag in mitt veto mot att han skulle köra genom natten till sin far. Maken har haft en tuff arbetsvecka och kom hem till och med efter mig igår. Han behövde sova innan han satte sig i bil. Han är ju för all del vuxen och bestämmer själv men ibland är han lite som den där sagans åsna. Den som ”orkar jag den så orkar jag den”. Fast i sagan var det väl åsneägaren som trodde att åsnan orkade hur mycket som helst på en gång. Maken är liksom både åsnan och ägaren i en och samma person och lastar sin rygg överfull ibland.

8 kommentarer

  1. Ibland måste man styra upp det hela.

  2. Jo..farligt att köra bil längre sträckor när man är trött…bra jobbat🙂

    Har ju själv vaknat till när jag kommer åt trottoarkanter med hjulen när man slumrat till….sen det hände beslutade jag att aldrig mera köra i ett trött tillstånd..kunde gått illa ju.

  3. Även vuxna människor behöver vägledning och goda råd…

  4. Karlar behöver nån som styr upp dem ibland.😉

  5. De gjorde du rätt i!

  6. Ibland måste man rädda sin man från honom själv.😉 Eller hur man nu ska uttrycka det. Det handlar inte om förtryck utan välmening.

    • Man hoppas ju att han vill göra det samma när det behövs.

  7. Bra jobbat där! Inte bra att köra långt då man är trött, jag vet hur det kan vara på natten då man jobbar och ögonen vill allt annat än vara öppna. Tur vi är två så att vi kan turas om.

    Kram

Kommentera

