Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Man undrar understundom

Ibland undrar man om det är så här livet ska vara. Jag tycker nog att det är för mycket städande i förhållande till passion. Ska man verkligen tillbringa en helg helg med röjande och fortfarande känna att hemmet är ostädat?

Bortsett från det har jag diskuterat frågan om vinster i välfärden på facebook. Ibland blir jag så trött på alla som tror att människan motiveras mest av egennyttan. Jag vill så gärna tro att vi är större och bättre människor än så. Ibland tänker jag då lite elakt att tänk om det är ett fall av ”Efter sig själv dömer man andra.”

4 kommentarer

  1. För mycket städa och för lite passion. Nog sjutton har du rätt i det minsann och ytterligare en sanning För mycket vedklyvning och för lite kramar. Jahåjaja tocket liv vi lever. Gå och krama gubben du som har en.

    • Fast han är inte hemkommen än.

  2. Jag varken städar eller har passion men jag målar, räknas det? Och jag ska ha lite passion i veckan om det är så att gammal passion inte rostar.

  3. Här städas det minimalt😉

Kommentera

