Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag städar

Jag tömmer kylskåpet på matrester. Det gjorde jag sist jag var här också. Vi tvättar lakan och jag dammtorkar. Maken är hos svärfar en första vända för dagen. Jag passar diskmaskinen som är lite lömsk när det gäller att öppna luckan för diskmedel. Jag försöker fundera hur i fridens tider jag ska lyckas hänga all tvätt. Huset är inte stort.

Under veckan som kommer tror jag att jag ska ta lite krafttag mot alla prylar hemma. Dammtorkning av prydnadsföremål är inte riktigt min tekopp.

På hemväg far vi nog förbi Storfinnforsen. Jag måste komma ihåg att fixa kontanter också.

Men tunnbröd har vi handlat och igår fick vi tårta hos Spiderman och hans födelsedagsfirande lillasyster. Det är som med livet självt. Stort och smått. Roligt, jobbigt och sorgligt i en enda röra.

20121028-091019.jpg

10 kommentarer

  1. Ja, det är så livet är. Känner igen den…

  2. Kul att få träffa Spidermen with family.

  3. Roligt med ett livstecken!

  4. Ser lite farligt ut…

  5. Det låter som känslomässigt jobbigt. De där bilderna på väggen bakom blir ja ju nyfiken på. Vävda antar jag.

  6. Ja det är så det är berg och dalar, ljus och mörker och det är bara att hänga med i svängarna även om det är jobbigt ibland.

  7. Inte min ”tekopp” det heller, värsta jag vet att damma av allt smått som står o är fint i skåpen, slutar bara med att nåt åker i golvet och delas upp i tusentals små glasbitar eller va sjuttan det nu är gjort av.

    Men så kan de va😉

  8. En dos så fin spindelman kan ge energi att klara elände och sorg också.
    Kramar!

  9. Miss Upsey Daisy

    Ibland bra med barn.. det blir liksom som vanligt när de är med.

  10. usch, dammtorkning är bland det tråkigaste som finns

Kommentera

