Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Jag vet inte jag

Men det blir mest bara gnäll här tycker jag. Svärfar är i alla fall piggare. Tänk vad lite mat och vätska kan göra. Det är rätt förståeligt att han inte ätit som han borde. De där microlådorna är inte så festliga även om de ser klart roligare ut sen kommunen tog över själva. Innan var det Samhall. Inget ont om dem men att frakta maten över halva landet …

På jobbet är det väl som vanligt. Lite stressigt, lite för mycket kontorslandskap och lite så annars rätt bra.

Och idag städar vi allt vi inte hinner städa i veckorna och inte hunnit de senaste helgerna. Ibland tror jag att normala människor liksom inte bara släpper det de har i händerna rakt ner och att det är därför de hinner med att ha ordning. Inte vet jag men det är en möjlighet.

Katten funderar jag på att raka. Han släpper hår överallt i ett aldrig sinande tempo.

Jomen ungefär så och så har MAKEN en MODERNARE telefon än jag. Lite olycklig är jag allt.

12 kommentarer

  1. Min pappa gillade inte heller maten som bjöds i lådorna. Det slutade med att jag gjorde matlåda åt honom. Kram

  2. Är de så menar du???? Att de finns folk som inte lyckas röra till de….. En sån skulle jag vila träffa😀
    Tragiskt att de gamla inte kan få go mat. De skulle bo så att de kunde få dofta på långkok, de skulle få upp aptiten…

  3. Raka inte katten. Då får han flytta hem till mig. Nej det går ju inte, jag kan bara ha innekatter. Det tar lång tid att städa om man inte orkar hinner och orkar få till det i veckorna.

  4. irrhönan

    Är det inte årstiden för gnäll? (Jag gillar inte hösten).
    Det händer lite lagom mycket vanliga saker bara.
    Skönt att svärfar är lite piggare.

  5. Det där med ”normala” människor som jämt har ordning.
    Finns dom egentligen?
    Inte här iallafall det är ett som är säkert!

  6. Jo..tre katter här som fäller varje dag, på sommaren blir det material till en hel pälsmössa eller två varje dag…så kan de va🙂

    Jo, folk som tycks vara pedantiska har man ju i sin bekantskapskrets, undrar om man skulle göra ett oanmält besök nån dag och inspektera hur det egentligen ligger till?
    SÅ noga kan de väl inte vara jämt?

    haha

  7. För många år sedan var jag hemma hos en väninna som alltid hade städat. Jag noterade noga hur hon gjorde och det var så enkelt att alla saker hade sitt eget bo och när man använt en sak så satte man tillbaka det. Många år senare träffade jag tok-exet som gjorde precis likadant och då då förstod jag och nu har jag hyfsad ordning hemma.

  8. Här skulle dammsugaren behöva komma fram. Får bli lite senare…

  9. Skogsnuvan

    Nakenhundar har jag hört talas om men inte nakenkatter. Då måste du sy kläder till den för nu blir det kallt. Jag är en sån som tycker att dammtussarna är änglarnas tofflor

  10. Hösten är till för gnäll … är till för är kanske för mycket sagt men det ääär lätt att bli gnällig eller varför inte använda ett lite mindre självkritiskt ord: nedslagen. Det är lätt att bli nedslagen i mörkret och regnet och blåsten … som det har varit. Fast idag sken solen …

    Kram!

  11. Men det är ju just det jag tycker; släpp inte grejerna där du går och står utan lägg tillbaka/lägg i sopen/taomhand!!!

    Men inte somliga hos oss inte…och helst ska skåpdörrar och lådor dessutom lämnas öppna…

  12. Ser fram emot bilder på den rakade katten!

Kommentera

