Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Fyrarätters

Jomenvisst, det har vi passat på att klämma i oss. Vi unnar oss lyx ibland. Lite festligt är det att på det ena av mina lunchhak kostar dagens lunch 85, där vi var kostar fyrarätters en hundralapp. Det finns fantastiska ställen bara man kommer bort från vägkrokar och hamburgerhak.

Maken har jag skickat upp till svärfar ensam en sväng. Jag sitter och filurar i svärfars hus. Eldar lite brasa, pratar med Lilleman i telefonen och såna saker. Lilleman ringer och undrar om jag har saker över. Kanske kan jag rent av bli av med lite udda handdukar. Jag minns min dröm om att någon gång få matchande handdukar. Hu vad jag minns den. Nu håller jag själv på att sabotera ungdomarnas badrum med att tänka ut alla udda konstiga jag kan dumpa där. Jag är nog en ond mor.

Så funderar jag lite på det där med kollegor. Det finns diverse sorter. En har jag som ska sluta nu vid månadsskiftet. Sen jag började har han bara klagat över sina utvecklingsmöjligheter. Klagat över att jobbet är för enkelt och trist. Klagat på inkompetent chef och klagat i största allmänhet. Gnällpellarna är inte så kul de heller ska jag säga.

Sen finns det såna man blir glad av också. De där som skämtar vid kaffebordet. Hjälper en när man undrar över saker. De där som frågar hur man trivs och som säger att man gör ett bra jobb. Vad enkelt det vore om man kunde få en arbetsplats med bara såna.

8 kommentarer

  1. Skogsnuvan

    Kanske är det meningen att man ska ha alla sorter omkring sig för att livet ska ha balans. Låter helt underbart med 4 rättersmiddag. Fint fint

  2. Kan du inte bara lämna bort de udda lite olika handukarna till någon som väver mattor eller nå´t.

  3. Tänk om det var så… Men alla sorter finns på min arbetsplats med tyvärr.

  4. Det kanske blir FÖR positivt? Haha!🙂

  5. Fyra rätter för en hundralapp? Wow, det var verkligen inte illa!
    Man märker snabbt när man flyttar att många småsaker blir tillslut en dyr å. Tur mamsen verkar ha lite grejer över!

  6. Har också funderat en hel del på detta med kollegor av olika sorter man mött genom åren. En del, ja de vill jag inte ens vara vänner med på FB … medan andra, de där som ingick i din senare beskrivning – jösses vad jag saknar dem!!!
    Kanske vi kan ha starta ett kooperativ i vårt nästa liv där bara positiva och empatiska människor får vara med och jobba …Då kan man fixa det mesta.. Fast då blir man väl anmäld till DO förstås för diskriminering av gnällspikar….:(

    • Förmodligen.

  7. Det vore väl bra om man både kunde ha matchande handdukar och matchande kollegor… jag har i alla fall det sistnämnda för första gången i mitt liv. Kan inte fatta att jag kom till en sådan bra arbetsplats för fyra år sedan.
    Handdukarna är väl upp till mej… och jo de finns nog i skåpet men konstigt nog hamnar dom inte där dom ska samtidigt.🙂

Kommentera

