Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Mitt rika inre liv part ?

Vad tror ni? Är det nån som är bra på drömtydning. Vad vill ens undermedvetna säga när man drömmer att man har en snäll, stor och gammal setter i knäet. Det var bara framkroppen som fick plats. Bakkärran stod kvar på marken. Att nån som gillar hundar som jag gör drömmer om lite hundgos är väl kanske inte så konstigt men vad betyder det när settern i fråga var mörkt mossgrön? Sen drömde jag att jag var tvungen att stjäla ett par herrkalsonger för att klara mig undan en full karl som ville slå mig.

Det händer att jag funderar på vart jag får allt ifrån.

12 kommentarer

  1. Hundar symboliserar trofasthet så kanske betydde det något sådant…

  2. Haha, jag skulle bekymra mig mest över den där fulla karln.

    Sv: Tack! Vi behöver alla hållna tummar vi kan få.

  3. Jag drömde en natt att en stor röd katt låg och spann vid min sida, det var så behagligt.
    Vad det beträffar hotfulla drömmar så har jag fått lära mig att man inte ska fly dessa utan stanna upp och ifrågasätta varför de vill en illa. Det funkade på mig då jag drömde natt efter natt att människor jagade mig. En natt då denna dröm återkom så stod jag kvar och bröstade upp mig och med stod stadiga ben frågade vad de ville. Sedan dess har dessa drömmar upphört.
    Önskar dig en fortsatt fin söndag!
    🙂

    • Jag var inte rädd utan bara fast besluten att stjäla ett par kalsonger och gå vidare.

  4. Hrm, jag ger mig inte in på att tolka det där… Haha!

    Sv: Men Uggla då? Han är ju världsbäst!🙂

    • Well, njaäe.

  5. Tror inte man behöver fundra så mycket.

  6. Hmm… Igår kväll kanske jag hade kommit på nåt fiffigt (för stunden) men nu står det still i drömtydandet…😉

  7. Låter spännande. Om du får reda på vad det betyder kan du väl skriva ett inlägg om det för nu blev jag nyfiken

  8. Skogsnuvan

    I djurens språk står hunden för att ha goda relationer med omvärlden och inte vara rädd för att skaffa nya vänner. Eftersom hunden var grön skulle jag föreställa mig att de vännerna ska ha med naturen att göra eller att du ska skaffa dig dom utomhus. Öppen och utåtriktad är det som gäller.
    Fullgubbar som måste mustas med kalsonger kan jag däremot inte riktigt komma på men kanske du ska köpa nya kalsonger till någon i julklapp hi hi

  9. Vad sjutton skulle du ha herrkalsongerna till? Det hade varit bättre du hade haft siktet inställt på ett raffset… men dröm är dröm förstås…

  10. Ja det skulle jag också göra om jag var du … fundera på vad du får allt ifrån. Men den var ju ganska trevlig ändå drömmen … förutom den där fulla karl´n då. Nöjde han sig med de stulna kalsongerna?

    Kram!

Kommentera

