Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Håjaja

Den där latmasken som jag kände borde botats med sängläge i morse har inte gett sig än. Jag är rent larvigt trött. Imorgon ska vi ha möte hela halva förmiddagen och efter jobbet blir det julfest. Måste komma ihåg att slå in paketet till julklappsbytet också. Rätt svårt att hitta på nåt för en femtiolapp när man inte vet vem mottagaren är. Ska man handla billigt kräver det faktiskt att man handlar personligt. Man kan liksom svårligen göra någon glad om det både ska vara billigt och dessutom liksom vara helt opersonligt. Ska man vara opersonlig får man fläska på lite när det kommer till kostnaden. Nu har jag ändå följd den givna instruktionen och köpt nåt som förmodligen inte gör någon glad. Hamnar jag själv som ansvarig för julfest någon gång och det propsas på julklappsbyte tror jag att jag skulle vilja bestämma att var och en tar med sig en pocketbok de gillar själva.

17 kommentarer

  1. Just en pocketbok är bra. Det eller en flaska vin. Säkra kort.

    • För så vitt det inte lyckas vara en nykter alkoholist som får den då, vinflaskan alltså.

  2. Choklad går alltid hem. men ack så tråkigt.

  3. Svar:
    Javisst är det en fin film. Men jag kan inte minnas så där jättemånga jular från när min dotter var barn och julklappen till pappa var viktigare än dom egna🙂

    • Men tvärtom minns man, när det varit roligare att ge till barn än att få.

      • Absolut! Det är tur man lär sig något under sin levnad😉

  4. Tycker det låter roligt med julklappsbyte till en rimlig peng. Man kan ju alltid byta med någon annan om man inte gillar det man får.
    Klart, en pocketbok är ju (nästan) idiotsäker.

    • Kul, men svårt.

  5. Vi har tärningsspel i familjen och jag har inhandlat ett tapasset och en tavla (med visdomsord på). Två till ska inhandlas, trixigt!

  6. Jo det är knepigt. Det var längesen jag var på en så´n fest men en pocketbok (är de fortfarande så billiga som under 50 kr?) är en jättebra julklapp.

    Hoppas du får en så´n själv då i retur.:-)

    Kram!

  7. chokladtryffel fick jag en gång. Det var ju rena lyckträffen för det passade mig perfekt

  8. Undrar vad jag själv hade velat ha för 50-lappen? Inte vin, film eller choklad som föreslagits här i varje fall… Men om alla köper en pocket, kan man ju byta och då kan det bli kul i sig.

    Önskar dig en trevlig fest!

  9. För en 50-lapp får man exempelvis en sexpak folköl. Kanske skulle kunna vara nåt..?

  10. Svårt… Hoppas du lyckades göra någon halvglad i alla fall😉

  11. Där jag jobbade förut var julklappen tvungen att vara hemmagjord…..

  12. Skogsnuvan

    Det får väl bli någon form av godis då. De flesta gillar väl det och gillar man det inte kan man ju ge bort det till barna eller ställa fram på julbordet

  13. Att ge bort en pocketbok är jättetrevligt. Annars kan man lägga böckerna i en hög och så blir det lottning i vilken ordning man hämtar sin bok.

Kommentera

