Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Tindra med ögonen ungjävlar

Så skrev ja på Facebook. Så känns det. Jorden gick inte under igår men gårdagen kommer ändå att gå till hävderna som en sorglig dag. Jag ska inte skriva så mycket mer om det. Det är väl mest det att man önskar att ungarna ska vara lyckliga. Att de ska vara lyckliga och ha det bra. Inte bara de egna ungarna heller för den delen.

Sen vet ju jag också att livet inte funkar så. Att man inte blev en hel människa utan att gå igenom eländen men …

Tindra med ögonen!

För övrigt önskar jag alla en God Jul om jag inte hör av mig innan dess! Tindra med ögonen ni också, bloggvänner!

13 kommentarer

  1. Lite kryptiskt är det allt. Men, visst kan jag tindra med ögonen – inte att jag vet varför, men why not;-)
    God Jul till dig med!

    • Det är så ibland att man bara mest tänker på en sak och den går det inte att skriva om.

  2. Ja God Jul på dig och tindra med ögonen har jag nog glömt hur man gör. Julstämningen vill inte riktigt infinna sig ännu. Mina nära och kära är på väg upp från Skåne och sitter fast i bilkö i Gävle. Det känns alltid lite gruvsamt när dom har så långt att åka och det är vinterföre

  3. Hmmm… tindra kan vara svårt kanske på kommando, så känns det nog för många barn och vuxna under julen. De flesta njuter nog av ledighet och trevligt umgänge, men visst finns det många undantag som lever långt från tindrandet! Om man nu ska kosta på sig att vara lite allvarsam

    Jag vill i alla fall önska dig

    En God Jul o Ett Gott Nytt År!

  4. Många som inte Tindrar med ögonen är det ju….men jag tindrar så gott det går jag…släpper tankar på samhällets jävligheter och går in i min ”julbubbla”…fast man kan skymta lite elände utanför de där glasväggarna bubblan är omgiven av ändå.

    God jul på dig och ett gott nytt år.

  5. Livet går tyvärr sällan som på räls…

    Önskar dig en fin julhelg!

  6. pasokvist

    God Jul!

  7. Ja du…

    Jag säger iaf GOD JUL till dig från oss och grabbarna bus.

    Biuld på dom båda ligger i bloggen.

    KRAM till er!

  8. Mia

    Önskar dig en riktigt GOD JUL!

  9. Här har inte tindrats av förklariga själ, mest gruvats för resa österöver efter nyår men det är inget jag visat utåt för det är ändå kul att ses och fast barnen är vuxna älskar jag att ge dem många om än dock inte så dyra julklappar.
    God fortsättning!

  10. Vet inte om jag tindrade men vi gjorde det bästa vi kunde i alla fall.

  11. Jag försöker tindra lite varje dag…men vissa dagar är det svårare. God Fortsättning!

  12. HAr inte tindrat nå mycket den här julen….. Men imåra är det grå vardag igen och då är allt glömt😀

Kommentera

