Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Med risk för att det blir dubbelt

Det har varit lite klater här på morgonen…

Mors lillaste Humla är på romantiskt weekend med sambon. Hotellet hade lyckats dubbelboka rummet. Lite less blev hon till att börja med, sen när hon ändå får ett annat och i morgon sviten slutade hon att vara så dyster över det. Hotellets ägare hade försökt övertala det pensionärspar som också var inbokade i just det rummet att byta med just romantiken som argument. Här kommer det kluriga och det sedelärande. Receptionen har sagt att de ska gifta sig. Hotellet är litet och nu går Humlan omkring och är livrädd för att stöta ihop med det äldre paret. De tror nämligen att Humlan och R ska gifta sig i stadens kyrka, som idag. Nu är tydligen hela det lilla hotellet engagerat i att hålla isär de båda paren. Är det fler än jag som tänker att det är lite Fawlty Towers-varning över det hela?

Humlan har problem med att ljuga men hon känner väl också att hon inte vill ställa till det för dem som ljög för att försöka fixa det bra för henne. Jag gav ett tips jag. Vimla lite med ögonen och säg: Mina föräldrar är skilda, det är lite känsligt det här. Vad tror ni om det? Inte ljug alls det har bara egentligen inget med saken att göra men det borde ge det unga paret lite tid att fly undan vidare frågor. Vi är skilda hennes pappa och jag. Hela bröllops- och hotellhistorien har blivit känslig i alla fall för Humlan. Hon var i går kväll lätt hysterisk mellan skrattattackerna. Vi har ju inte ens ringar. Ptjaaa, råder mor, förlova er vid lämplig tuggummiautomat.

Av denna historia kan man lära sig att inte ljuga. Håll er till saker som inte har med saken att göra om ni ska ha med Humlan eller mig. Vi kan nämligen inte ljuga så bra. Låta bli att berätta kan vi. Säga saker som leder till villospår det kan vi. Det är bara direkt ljug rakt i ansiktet vi inte fixar, så tänk på det om ni ska ha oss med på småfuffens.

Jag slänger med lite danstips till de unga tu om de skulle få för sig att slå till vad det lider.

7 kommentarer

  1. HAhahahahaahah!!!!! Vi dansade aldrig någon bröllopsvals! Tror jag… Jag vill göra så där! Jag skulle ju vara som brudgummen, han var ju underbar!

    Hoppas det öser sig med ljugandet, pensionärsparet och sviten för Humla!

    Jag har annars utmanat dig i min blogg, men ingen länkning. Låg profil fortsatt, funderade jag?

    Kram på dig!

  2. Hotellvistelse med förvecklingar – hur kul som helst om man tänker sig in i det!

    Trevlig helg!
    Kramar/marma

  3. helt underbart! synd att jag inte kan papparatsia där , men jag skulle inte kunna hålla mig för skratt!

  4. 🙂

  5. Det låter dråpligt! Jag kollar på You Tube klippet och skrattar! Det är helt vansinnigt. jag vill också gifta mig!

  6. Hahaha!
    Vilken historia. Hoppas Du skriver om fortsättningen också. Det är ju jättespännande. Kommer de båda paren att träffas? Måste få veta hur fortsättningen avlöpte.

    Och filmen…lite traska runt. Ush vad vi övade halva natten inför vår brudvals, tjusig musik minns jag. När vi övade så kom det in ett extra ben på nått sätt. Men vi fixade det. Finns på film.

  7. Nu har jg sett hela filmen

Lämna en kommentar