Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Så mycket fönster – så lite lust

Vi har varit duktiga. Många fönster är putsade men många återstår. Nu när Humlan är på plats känns det hur som helst mer angeläget att umgås med henne än rent städa. Konstigt hur det kan bli. Det jag tänker mig att hon ska få hjälpa mig med är lite mer röj och lite tapetval. Vi passar på när maken konferensar tror jag bestämt. På sistone har han konferensat så till den milda grad maken. Han far runt i närområdet på ett sätt som sällan förr. På onsdag ska han en sväng till staden vid fjällets fot och Humlan och jag bestämde oss för att följa med. Morsa på småkusiner kan man inte göra för mycket.

17 kommentarer

  1. Nä fönstren får se ut hur de vill numera! Nedre våningen är klar, den övre blev aldrig påbörjad efter en regnskur på de nyputsade nedre tappade vi liksom lusten..
    Undrar vilken fjällfot ni ska till.?
    Trevligt med kusinbesök 🙂

    • Om jag är rätt underrättat finns det bara två städer i Sverige där man faktiskt kan se fjäll från själva staden. Vi ska till den sydligare av dessa två. Där blev det som en liten gissetävling.

  2. Jag funderar på att hyra in nån som putsar fönsterna… och då har jag bara 6 st. Hahaha!

    • Det är verkligen tristgöra.

  3. Visst är det viktigare att umgås. Fönsterna springer inte sin väg.

  4. Åka med? Vad roligt!
    Jag skulle ha gisssat på att det finns 3 sådana städer…. men vad vet jag, låååååångt här nere. (lite lång väg för en Benjaminfikus förresten)
    Putsa fönster gör maken, så det slipper jag 😉

    • Hmm, tro vilken den tredje skulle kunna vara.

  5. Jag borde verkligen tvätta fönstrena nu jag med. Men molnet över berget ser lite hotfullt ut… 😉

  6. Konferensande kan bli arbetsamt i längden men är kul ibland.

  7. Putsa fönster? Här finns två katter som gör allt för att göra det ogjort. Kram

  8. Fönsterputsning är ett göra för dom som tror på bättre väder. Mycket roligare att åka med på konferens och skippa konferensen 🙂

  9. Putsa fönster gillar jag inte

  10. Putsa fönster är jätte tråkigt, det är ju inte bara att putsa man måste ju göra fint runtomkring.

  11. Synd att du följer med, för om inte hade du kannat fortsätta med fönsterputsningen här hos oss;-)

  12. TT

    Jag kan få lite ågren över att man städade så mycket när barnen var små och nu när barnen är utflugna så städar man inget alls… nå nästan… man har i alla fall inte samma krav på sej.

  13. Fönsterputs här hos mig me, ändå var det inte så länge sedan det gjordes. Men nu så får det allt räcka för i år.
    Kör försiktigt när ni är på vift…:-)

    Kram

  14. Jag gillar att ha sällskap när jag städar, men det händer nästan aldrig. Man kan liksom kombinera nytta med småprat då.

Kommentera

