Frunatmaken's Blog

joorå så att men – näe berätta

Fantastiskt mycket snö

Hunden fick komma ut efter jobbet och leta efter sitt pipben av äkta plast i snön. Lägga spår för att matta den lille grisen är inte lätt i dessa dagar. Helt oregerlig var han när han insåg att vi hade leksak med ut. Detta är en kille som gillar att leta efter saker. Synd det var så mörkt, jag hoppas verkligen att jag hinner filma honom medan snön är som den nu är. Fluffiga mängder är den. När hunden studsat ut i snön och bara svanstippen syns vifta över snötäcket är det mycket snö. Så liten är han inte. En tjej på jobbet berättade att hennes tvåochetthalvtåring ramlat på väg till dagis och försvunnit helt under snön. Mamma fick agera lavinhund och gräva fram henne. I morse hade de inte skrattats när de nådde dagis. Tror jag det, man vill sticka upp ur snön, så är det, för alla utom vovven som tycker att det är kul att plöja sig genom den också.

8 kommentarer

  1. Usch, det här vädret är inte att leka med. Vår ex-präst är försvunnen sedan flera dagar efter att ha levererat julblommor uppe i Glaskogen. Hon är 78 år så det är bekymmersamt.

  2. Du följer väl den spännande historien om Pyret och hans husfolk…förresten hette han Pyret, ja jag tror det.

  3. irrhönan

    Jag har precis sett svenska nyheter och förundras över hur mycket snö ni har… Blir orolig – jag ska köra 40 mil på onsdag eller torsdag och helst inte i snöstorm!

    Minns förresten min hund – en cavalier – hon hade våldsamma problem med snön. Hon försvann! Helst ville hon sitta ovanpå husses ryggsäck – då fick hon utsikt och överblick och kunde leka majestät. En syn för gudar.

  4. Han fixar det nog, men ett litet barn…Det låter inte kul.

  5. Vansinniga mängder snö, galet.
    Våra katter…hahaha, när de väl går ut, ser de inte helt friska ut där de hoppar fram, meter för meter 😀

  6. inte är det roligt att försvinna helt i snön inte och kallt som bara den är det också
    kramar

  7. Kul att hunderna uppskattar snön iaf!
    Och trivs med att dyka där under.

Lämna en kommentar